Samenwerken kan tot nieuwe inzichten leiden. Echter kan dit ook problemen veroorzaken. Wat als iemand meelift op jouw werk? Of iemand levert slordig werk aan? Dit soort problemen zijn vaak op te lossen door te communiceren. Zorg ervoor dat jullie op één lijn zitten of kies iemand uit met dezelfde normen en waarden. Een bedrijf met een ISO 14001 certificering laat blijken dat het waarde hecht aan het milieu. Dit soort certificeringen kunnen jou een indicatie geven van waar het bedrijf zich op richt. Op deze manier kan je zien of een samenwerking een match zal zijn of niet.
Winst
Zodra een bedrijf volledig gefocust is op winst maken en jij dit niet als eerste punt op je lijstje hebt staan, kan dit leiden tot conflicten. Winst kan namelijk ten koste gaan van andere belangrijke factoren. Hogere winst kan worden bereikt door de kosten te verlagen, wat kan worden gedaan door de productie uit te besteden. Dit wordt ook wel ‘outsourcing’ genoemd. Echter zorgt outsourcing niet altijd voor de beste werk omstandigheden. Zo kan een goedkoop product wel lage kosten hebben, maar deze lage kosten komen vaak voort uit slechte werkomstandigheden. Op dit soort momenten moet het bedrijf dan dus ook nagaan wat het belangrijker vindt: lage kosten of goede werkomstandigheden.
Persoonlijke klik
Ten tweede is het natuurlijk erg belangrijk dat je een persoonlijke klik hebt met degene met wie je gaat samenwerken. Zodra deze klik er niet is, zal de communicatie stroever verlopen en zullen mogelijke problemen opspelen. Dit betekent niet dat het een vriendschappelijke klik moet zijn, want het zijn immers zaken. Let er echter wel op dat jullie dezelfde normen en waarden hebben en een gezamenlijk doel willen nastreven.
Data analyse
Als laatste is het belangrijk om te zien waar een bedrijf zijn grenzen stelt met betrekking tot data analyse. Het analyseren van consumenten data kan namelijk tot nieuwe inzichten leiden en wordt dus ook vaak door bedrijven gedaan. Echter is er wel een grens tot waar het bedrijf informatie kan gebruiken, privacy speelt hier namelijk ook een rol in. Zodra een bedrijf zorgvuldig omgaat met consumenten informatie en deze goed beveiligt, kan het zich laten certificeren met ISO 27001. Op deze manier kan het aantonen aan de consument dat de informatie veilig is. Zodra jouw bedrijf dus veel waarde hecht aan beveiligde informatie is het belangrijk een bedrijf te vinden die dit ook doet. Echter is het tegenwoordig vaak de norm om informatie goed te beveiligen.